Counters

Thursday, September 18, 2008

زمان روزه داری

رمضان مبارک

روزه ماه مبارک رمضان فرصتی است برای تزکیه نفس و پرورش خود ، تا که بیشتر به خدا نزدیک شویم. جزئیات روزه در آیات 183 تا 187 سوره بقره ذکر شده است. اما متاسفانه بعد از مرگ پیامبر محمد این فریضه الهی همچون نماز دستخوش تحریف گشت.
زمان روزه دستخوش تغییر گشت. قرآن زمان روزه داری را از نماز فجر (صبح) تا نماز شب قرار داده است اما مسلمانان آن را از نماز صبح تا نماز مغرب قرار دادند.


همانطور که در شکل بالا میبینید(برای بزرگ کردن عکس روی آن کلیک کنید) براساس آیه 187 سوره بقره وقت روزه داری از نماز صبح است تا نماز عشاء زیرا اللیل به نماز عشاء اشاره دارد. میتوانید به ایه 11:114 مراجعه کنید . میبینید که در آن آیه خدای مهربان از نماز عشاء به عنوان نماز شب یاد کرده است. پس براساس ایات 2:187 و 11:114 زمان روزه داری از نماز صبح است تا نماز عشاء برای اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه شود


4 : نظرات

At 2:23 AM, Anonymous Anonymous said...

با سلام
مطالبتان بسيار جالب است.منتها من نفهميدم آيا نويسنده مطالب فرد مشخصي است يا چند نفر. آيا امكان تماس با شما وجود دارد يا خير؟ و آيا سخنراني در جا و مكاني داريد؟ من ساكن ايران هستم
barabas1384@yahoo.com

 
At 1:52 AM, Blogger Quran message said...

با سلام

نويسنده مطالب يك نفر است و جايي هم سخنراني ندارد

 
At 8:05 AM, Anonymous Anonymous said...

خداوند در قرآن روزه را بر مسلمين واجب کرده است و ميدانيم که اسلام ديني جهاني و ابدي است چگونه است که خدا از وجود مناطقي که بيست ساعت از شبانه روز در آنجا روز است و يا حتي مناطقي مانند قطب ها بيخبر بوده است يا بايد اسلام را مختص جغرافيا، اجتماع و فرهنگ 1400 سال پيش اعراب دانست؟

 
At 12:40 AM, Blogger Quran message said...

خدا از آن مناطق بیخبر نیست. بلکه ماییم که که از نیت و حکمت حمک خدا بیخبریم و زود قضاوت می کنیم

 

Post a Comment

<< صفحه اصلي