Counters

Wednesday, September 14, 2005

پيروي از حديث يعني پيروي از شيطان

پيروي از حديث يعني پيروي از شيطان:

معمولا در كتابهاي حديث بحث سند و سلسله و طريق حديث مطرح است.مثلا ميگويند سبيل يا سلسله اين حديث از فلان بن فلان بنت فلان بن فلان عن فلان بن فلان ... است.گاهي سبيل (طريقه) يك حديث تا ده سلسله هم ميرسد.حالا به آيه زير نگاه كنيد تا مشاهده كنيد كه خداي مهربان تمام اين موارد را پيش بيني كرده است. خداي قادر مهربان در آيه زير گفته است كه از راه راست من پيروي كنيد در ادامه ميفرمايد كه از اين سبيل و آن سبيل پيروي نكنيد.خداي مهربان يك راه مستقيم دارد و آن هم قرآن است.راه خدا مستقيم است فلان بن فلان بن فلان عن فلان ندارد.راههاي خدا همه اش در قرآن است.بعد از كتاب خدا به چه كتابي ايمان مياوريد؟ راه خدا مستقيم مستقيم است فلان بن فلان عن فلان ندارد.نبايد بين رسولان فرق گذاشت بايد به همه آنان ايمان آورد. همه آنها به طرف خدا دعوت ميكرده اند.هيچكدام به طرف خود دعوت نكرده اند. هيچ رسولي نگفته كه روزانه من را ذكر كنيد به جاي خدا .

[6:153] وان هذا صرطي مستقيما فاتبعوه ولا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله ذلكم وصكم به لعلكم تتقون
[6:153] اين است راه من- راهي مستقيم. از آن پيروي كنيد و از راه هاي ديگر پيروي نكنيد، تا مبادا شما را از راه او منحرف سازند. اينها فرمان هاي اوست بر شما، باشد كه نجات يابيد.

در آيه اي ديگر ميفرمايد شيطان در راه راست براي شما كمين ميكند و شما را به سبيلها و طرق ديگر راهنمايي ميكند. حديث دقيقا همان كمين شيطان است كه ما را گمراه كرده است.

[7:16] قال فبما اغويتني لاقعدن لهم صرطك المستقيم
[7:16] او گفت: "از آنجايى كه تو خواستى گمراه شوم،* من در راه مستقيم تو در كمين آنها خواهم نشست.