Counters

Friday, October 14, 2005

عذاب خدا

بعضي ها فكر ميكنند كه عذاب الهي فقط مربوط به قديم بوده است و حالا ديگر خدا اين كار را نميكند.اما اين اشتباه است زيرا كه عذاب الهي جزو سنت خداست و سنت خدا قابل تغيير نيست. همانطور كه قوم نوح را بوسيله طوفان از بين برد قوم سونامي را در زمان ما هم بوسيله همان عذاب از بين برد . از بين بردن قوم بم هم اخطاري بود براي مردم ايران كه دوباره به سمت خدا بازگردند. اما با كمال تاسف مردم دنيا چندان به اين اخطارها توجهي نميكنند.

[25:36] فقلنا اذهبا الى القوم الذين كذبوا بءايتنا فدمرنهم تدميرا
[25:36] ما گفتيم: "شما دو نفر، نزد قومي که آيات ما را تکذيب کردند، برويد" و پس از آن، تکذيب کنندگان را به کلي نابود کرديم.

[25:37] وقوم نوح لما كذبوا الرسل اغرقنهم وجعلنهم للناس ءاية واعتدنا للظلمين عذابا اليما
[25:37] به همين ترتيب، هنگامي كه قوم نوح به رسولان ايمان نياوردند، آنها را غرق كرديم و نشانه اي براي مردم قرار داديم. ما براي ستمكاران عذابي دردناك آماده كردهايم.

[25:38] و نيز عاد، ثمود، اصحاب رس و نسل هاي بسياري که در اين ميان بودند.
[25:38] وعادا وثمودا واصحب الرس وقرونا بين ذلك كثيرا

[25:39] وكلا ضربنا له الامثل وكلا تبرنا تتبيرا
[25:39] ما براي هر يک از اين گروه ها، پيش از آنکه آنها را هلاک کنيم، به قدر کافي مثال آورديم.

[25:40] ولقد اتوا على القرية التي امطرت مطر السوء افلم يكونوا يرونها بل كانوا لا يرجون نشورا
[25:40] آنها از آن جامعه اي كه باراني شوم بر آنها باريده شد، (سدوم) گذر كرده اند. آيا آن را نديدند؟ واقعيت اين است كه آنها هرگز به رستاخيز ايمان نداشتند.

[5:40] الم تعلم ان الله له ملك السموت والارض يعذب من يشاء ويغفر لمن يشاء والله على كل شيء قدير
[5:40] آيا نمي داني كه خدا صاحب فرمانروايي آسمان ها و زمين است؟ او هر كه را بخواهد، مجازات مي كند و هر كه را بخواهد، مي بخشد. خداست قادر مطلق.

دوستي به من گفت كه نسبت دادن اين وقايع به عذاب الهي نوعي بيرحمي است. اما ما چه بخواهيم و چه نخواهيم همه چيز دست خداست و از كنترل ما انسانها خارج است. ما هم دوست نداريم كه هيچ كجاي دنيا اين بلاها نازل شود . وظيفه اي كه ما در قبال اين حوادث داريم اين است كه از آنها عبرت بگيريم و خود را تصحيح كنيم و دوباره به سمت خدا برگرديم. البته اگر قرار به از بين بردن بود ميبايست 90 درصد دنيا از بين بروند ولي خداي مهربان رحمش اينجا مشخص ميشود كه اين كار را نميكند زيرا كه هر از چند گاهي اين حوادث را مي آفرنيد تا كه ما بيدار شويم و اگر ما در تصحيح خود غفلت كنيم و به سمت خدا توبه نكنيم ممكن است كه نوبت ما هم برسد. بنابراين نبايد به خود مطمئن شد . زلزله هر چايي ممكن است اتفاق بيفتد اگر آن منطقه هم زلزله خيز نباشد خداي قادر توانا با روشي ديگر عذاب خود را نشان ميدهد.در طول تاريخ رسولان خدا مردم را از عذاب الهي ترسانده اند اما مردم به حرفها و اخطارهاي آنان اعتنايي نكرده اند و همچنان غرق در ماديات شده اند. رسولان خدا اخطارهاي مكرري به مردم ميدادند اما مردم همانطور غرق در اعمال شرك آميز خود بوده اند تا اينكه بالاخره خدا عذابش را به آنان نازل ميكند و آنان را از صحنه روزگار محو ميكند.هيچ چيزي براي خدا غير ممكن نيست. پس بايد هر چه زودتر از خواب شرك بيدار شد و الا روزي ميرسد كه ديگر دير است و خدا آنوقت ما را از تاريخ حذف ميكند و مستقيما وارد جهنم ميشويم.


1- يك ساختمان 19 طبقه در زلزله اخير پاكستان با خاك يكسان شده است.

http://www.usn2161.net/margalla.jpg

2- زلزله سونامي



http://www.quran666.org/Earthquake%20Tsunami.pdf

3- زلزله بم

http://www.khoda165.com/786-Bam-Image1.jpg


http://www.khoda165.com/786-Bam-Image5.jpg