Counters

Saturday, December 03, 2005

خواندن سوره بعد از نماز


در واقعيت در نماز پيامبر هيچوقت سوره اي بعد از فاتحه خوانده نميشد و ما نبايد بعد از فاتحه سوره اي از قرآن بخوانيم زيرا كه سوره فاتحه به اراده خداوند مخصوص نماز است و اين سوره سبك و سياق خاصي دارد كه مخصوص نماز خواندن است. اين سوره تنها سوره اي است كه خدا از زبان ما گفته است. اما بقيه سوره ها از زبان خود خداي يكتاست. در سوره فاتحه مخاطب خداست هرچند كه سوره را خدا ساخته است ولي در سوره هاي ديگر مخاطب پيامبر و ماييم.

زماني كه خدا ميفرمايد سلام بر ابراهيم. اين سلام از طرف خداست. در واقع خدا نظرش را راجع به ابراهيم بيان كرده است و ما در قرآن داريم كلام خدا را ميخوانيم.همانطور كه در آيه زير خداي مهربان به پيامبر خطاب ميكند و به او گوشزد ميكند كه چرا چيزي را كه خدا براي تو حلال كرده است حرام مي كني؟ و البته به اين معنا نيست كه ما هروقت اين آيه را ميخوانيم به پيامبر محمد دوباره گوشزد ميكنيم كه چرا چيزي را كه خدا براي تو حلال كرده است حرام مي كني!!!!

[66:1] يايها النبي لم تحرم ما احل الله لك تبتغي مرضات ازوجك والله غفور رحيم
[66:1] اي پيامبر، چرا چيزي را كه خدا براي تو حلال كرده است حرام مي كني، فقط براي آنكه زنان خود را خوشنود سازي؟ خداست عفوكننده، مهربان.*


شكل و ظاهر نماز در همه مسلمانان چه شيعه چه سني نسل به نسل حفظ شده است ولي كلمات و مفهوم نماز تحريف شده است. مثلا حجي كه مسلمانان انجام ميدهند در واقع چندين مرحله به آن اضافه شده است كه در زمان پيامبر نبوده است. در قرآن ماههاي حرام چهار اعلام شده است اما عربستان سعودي كه ادعاي اسلام هم دارد آن را به يك ماه كاهش داده است و اين فقط به خاطر كاهش هزينه هايش است.

عده اي فكر ميكنند كه هر آيه اي از قرآن را ميخوانند و هر كسي كه در آن آيه ذكر شده است را دارند مخاطب خود قرار ميدهند . به اين ترتيب فكر ميكنند كه با خواندن "سلام علي ابراهيم" بر ابراهيم سلام ميفرستند . هنوز نميدانند اين آيات را خدا بيان كرده است و اينها گفته هاي خداست نه ما.

مثلا در سوره تحريم خدا ميفرمايد اي نبي شما چرا چيزي را بر خود حرام كردي كه حلال بود.
و به اين طريق شما در حين قرآن خواندن سرزنش خود را نسبت به رسول تكرار ميكني و هر روز بر رسول ايراد ميگيريد!!!!!!

واقعا كسي كه مرده است چطوري ميتوان بر او سلام كرد در حالي كه زماني كه زنده بودند حتي از پس ديوارها هم نميشد آنان را صدا كرد. ميليونها نفر در روز بر پيامبر سلام ميكنند . و اين در حالي است كه خداي مهربان هيچ وقت چنين دستوري نداده است .

[49:4] ان الذين ينادونك من وراء الحجرت اكثرهم لا يعقلون
[49:4] و اما كساني كه از پشت ديوارها تو را صدا مي كنند، اكثرشان نمي فهمند.


بعد از ماهها انتظار يكي از پيروان حديث حديثي در مورد نماز خواندن ارائه داد و گفت كه ما اينجوري نماز ميخوانيم. همانطور كه ميبينيد نماز اينان فقط سلام بر پيامبر است و از ذكر خدا خبري نيست


جامع احاديث الشيعة - ج4 - ص 34916 - 5 : باب وجوب التشهد و التسليم في آخر الصلوة و كيفيته للإمام و المأموم و المنفرد بيان معناه . شامل 64 حديث 3363 (10) يب 331 - 260 . احمد بن محمد (بن عيسي - يب 260 ) عن علي بن الحكم عن سيف بن الحكم عن سيف بن عميرة عن ابي بكر (الحضرمي - يب 260 )‌ قال قلت اني اصلي بقوم فقال تسلم (سلم -- يب 260 ) واحدة و لا تلتفت قل السلام عليك اليها النبي و رحمة الله و بركاته السلام عليكم ( و لا تقرء في الفجر شيئا من الحم (1) يب331) .